Käsikirjoittaja Kay Reindl kirjoittaa tv-sarjojen pilottijaksojen ja tavallisten jaksojen ongelmallisesta suhteesta ja monesta muusta asiasta:

The answer to that is simple — the pilot is a sales tool, designed to wow test audiences, networks executives, and advertising executives. A pilot is not REALLY meant to be the first episode of a show. So they’re spending ten million dollars on these sales tools and then the budgets for the episodes are a more realistic two million

David Edelstein arvostaa Brian de Palman uutta Redacted-elokuvaa, mutta minua kiinnosti enemmän merkinnän loppupuolelta löytyvä pätkä. Siinä hän kirjoittaa elokuvan sisällön ja muodon (jos tällaiset rajut yksinkertaistukset sallitaan) merkityksestä:

I said in my column that although it’s a clunky piece of storytelling and a third-rate mystery, it’s also a powerful and important film. Douthat sees this as representative of a liberal tying himself up in knots to praise a movie he dislikes but agrees with politically. If he thinks those are knots, he should read me on Michael Moore!